Modi Modi .

Modi

روش هاي سريع تر براي تقويت مهارت هاي رياضي و زباني

1- تمرين توزيع شده 

اين روش شامل توزيع تمرين هاي چندگانه (جلسات مطالعه)بر روي يك موضوع در يك دوره زماني است. استفاده از جلسات مطالعه كوتاه، فاصله دار، يادگيري معني دار را تشويق مي كند، در مقابل جلسات طولاني كه يادگيري روتين را ترويج مي كنند.

اولين قدم اين است كه در حين بحث، يادداشت هاي كاملي داشته باشيد و پس از آن، چند دقيقه اي به يادداشت هاي خود نگاه كنيد و هر افزونه يا تغييري براي اضافه كردن جزئيات و اطمينان از صحت آن ها ايجاد كنيد.

اين كار را به سرعت، يك يا دو بار پس از هر كلاس يا دوره آموزشي انجام دهيد.

با گذشت زمان، مي توانيد جلسات را گسترش دهيد، با يك بار در روز شروع كنيد و در نهايت به سه بار در هفته برسيد. فاصله گرفتن از تمرين در مدت زمان طولاني بسيار موثر است، زيرا انجام يك جلسه مطالعه كوچك آسان تر است و شما براي ادامه يادگيري انگيزه خواهيد داشت.

2- مطالعه، خواب، مطالعه بيشتر

شما فردا يك پروژه بزرگ يا يك ارائه بزرگ داريد و آماده نيستيد.

اگر شما هم مثل خيلي از ماها هستيد، خيلي دير بيدار مي مانيد و سعي مي كنيد از قبل چرت بزنيد.

مطمئنا كار سخت شما پاداش خواهد گرفت، حتي اگر روز بعد خسته شويد.

تحقيقات نشان دهنده ارتباط قوي بين خواب و يادگيري است.

به نظر مي رسد كه گرفتن چند چشم بند و استراحت كوتاه، عناصر مهمي در تقويت چگونگي به خاطر سپردن چيزي توسط مغز ما هستند.

خواب عميق (Deep Sleep)اگر خواب در عرض ۱۲ ساعت پس از يادگيري اطلاعات جديد رخ دهد، مي تواند حافظه بلندمدت ما را تقويت كند.

و دانش آموزاني كه هم درس مي خوانند و هم زياد مي خوابند نه تنها از نظر تحصيلي عملكرد بهتري دارند؛ بلكه شادتر هم هستند.

3- تمرين خود را اصلاح كنيد

اگر در حال يادگيري يك مهارت هستيد، همان كار را بارها و بارها انجام ندهيد. ايجاد تغييرات جزئي در طول جلسات تمريني مكرر و عمدي به شما كمك مي كند تا سريع تر از هر بار انجام دادن يك مهارت، بر آن مسلط شويد. در يك مطالعه از افرادي كه مهارت حركتي مبتني بر كامپيوتر را ياد گرفته اند، كساني كه يك مهارت را ياد گرفته اند و سپس يك جلسه تمرين اصلاح شده داشته اند كه در آن مهارت را به شيوه اي كمي متفاوت تمرين كرده اند، بهتر از كساني كه كار اصلي را بارها و تكرار كرده اند.

اين كار تنها در صورتي جواب مي دهد كه تغييرات كوچك باشند و ايجاد تغييرات بزرگ در نحوه انجام اين مهارت كمكي به شما نخواهد كرد. به عنوان مثال، اگر در حال تمرين يك تاب گلف جديد يا كامل كردن بازي تنيس خود هستيد، سعي كنيد اندازه يا وزن چوب گلف يا راكت خود را تنظيم كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۱:۴۹ توسط:مريم موضوع: