Modi Modi .

Modi

انواع بيماري هاي خود ايمني

بيماري هاي خود ايمني يا بيماري هاي اتوايمني، نوعي از بيماري هايي هستند كه در آن سيستم ايمني بدن به طور اشتباه به بافت هاي سالم بدن حمله مي كند و آسيب مي رساند. اين بيماري ها ممكن است در هر قسمت از بدن رخ دهند و شدت آن ها متفاوت است. در ادامه به برخي از انواع بيماري هاي خود ايمني پرداخته خواهد شد:

1. بيماري لوپوس

بيماري لوپوس يا SLE يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي سالم بدن، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل خستگي، تب، درد عضلاني و مفصلي، آسيب پوست و آسيب كليه مي باشد.اطلاعات بيشتر

2. سرطان پوستي

سرطان پوستي نوعي از سرطان است كه به دليل تاثير بر سلول هاي پوستي بدن رخ مي دهد. اين بيماري ممكن است در هر قسمتي از پوست رخ دهد و در صورت عدم درمان، ممكن است به ساير قسمت هاي بدن گسترش يابد.

3. بيماري اسكلروز چندگانه

بيماري اسكلروز چندگانه يا MS يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي مغز و اعصاب، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل خستگي، درد عضلاني و مفصلي، اختلالات تعادل و حافظه، كاهش قدرت بينايي و اختلالات گفتاري مي باشد. اينجا بخوانيد

4. بيماري روماتوئيد

بيماري روماتوئيد يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي مفصلي بدن، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل درد و تورم مفاصل، خستگي، تب و احساس سردرد مي باشد.

5. بيماري كوليت

بيماري كوليت يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي روده، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل درد شكم، اسهال و يا يبوست، خونريزي روده و افزايش وزن مي باشد.

6. بيماري هاشيموتو

 

بيماري هاشيموتو يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي تيروئيد، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل خستگي، كاهش وزن، سردرد، دست و پا گرم و خشك شده و گاهي اوقات افزايش حجم گردن مي باشد.

7. بيماري كليوي

بيماري كليوي يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي كليه، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل خستگي، تب، تورم در ناحيه صورت و دست و پا، افزايش فشار خون و كاهش عملكرد كليه مي باشد.

8. بيماري سلوليت

بيماري سلوليت يك بيماري خود ايمني است كه با تاثير بر سلول هاي پوست، باعث توليد آسيب هاي مختلف در بدن مي شود. علائم اين بيماري شامل درد، تورم، قرمزي و گرم شدن در ناحيه پوست مبتلا شده مي باشد.

نتيجه گيري

با توجه به اينكه بيماري هاي خود ايمني ممكن است در هر قسمت از بدن رخ دهد و شدت آن ها متفاوت است، بايد در صورت وجود هرگونه علائم آن ها را به پزشك معالج خود گزارش دهيد. همچنين، براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري ها، بايد به سلامتي خود توجه كنيد و از مصرف مواد مخدر، سيگار و الكل خودداري كنيد. اطلاعات كامل

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۲:۵۳ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :