Modi Modi .

Modi

بخش‌هاي مختلف آزمون آيلتس و كاربرد آن

زبان انگليسي يكي از پركاربردترين و پرانتشارترين زبان‌هاي جهان است كه در بسياري از حوزه‌هاي علمي،فرهنگي،اقتصادي و سياسي به كار مي‌رود. براي اينكه بتوانيم به زبان انگليسي در شرايط مختلف صحبت كنيم،بخوانيم،بنويسيم و گوش دهيم،نياز به يادگيري و تقويت چهار مهارت اصلي زبان داريم. اين چهار مهارت عبارتند از :

شنيدار (Listening) :  توانايي درك و فهميدن صحبت‌ها،سخنراني‌ها،اخبار و فايل‌هاي صوتي به زبان انگليسي.

خواندن (Reading) :  توانايي خواندن و فهميدن متون،نوشته‌ها،نشريات و كتاب‌ها به زبان انگليسي.

نوشتن (Writing) :  توانايي نوشتن و ارائه دادن افكار،نظرات،استدلال‌ها و اطلاعات به صورت كتبي به زبان انگليسي.

مكالمه (Speaking) :  توانايي صحبت كردن و برقراري ارتباط با ديگران به زبان انگليسي.

براي سنجش و ارزش‌يابي سطح دانش و مهارت زبان انگليسي خود،ما مي‌توانيم از آزمون‌هاي مختلف استفاده كنيم. يكي از پرطرفدارترين و معروف‌ترين آزمون‌هاي زبان انگليسي در جهان،آزمون IELTS  است. IELTS  مخفف عبارت  International English Language Testing System   است كه به معناي نظام بين‌المللي سنجش زبان انگليسي است. اين آزمون توسط سازمان‌هاي IDP  Education Australia ،British Council و  Cambridge English Language Assessment  برگزار مي شود. هدف اصلي ايجاد  IELTS  سطح دانش و توانايي فردي را در استفاده از زبان انگليسي در شرايط روزمره،تحصيلي يا شغلي سنجش كردن است.

مصاحبه آيلتس

آزمون  IELTS  از چهار بخش شنيداري،خواندن،نوشتن و مكالمه تشكيل شده‌است كه هر كدام از آن‌ها به صورت مجزا و با استانداردهاي بين‌المللي ارزيابي مي‌شوند. نمره هر بخش از آزمون بين ۰ تا ۹ است و نمره كلي آزمون با ميانگين گيري از نمرات چهار بخش محاسبه مي‌شود. اين نمرات در بسياري از دانشگاه‌ها،سازمان‌ها و كشورهاي جهان به رسميت شناخته مي‌شوند و براي ادامه تحصيل،كار و مهاجرت به كشورهاي انگليسي زبان مورد نياز است.

بخش شنيداري 

بخش شنيداري آزمون IELTS شامل چهار قسمت است كه در هر قسمت،شما بايد به يك فايل صوتي گوش دهيد و به ۱۰ سوال پاسخ دهيد. اين فايل‌هاي صوتي مربوط به مكالمات روزمره،اخبار،سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي آكادميك هستند. سطح دشواري فايل‌هاي صوتي از قسمت اول تا قسمت چهارم رفته رفته افزايش مي يابد. سوالات در اين بخش شامل چندگزينه‌اي،تكميل جملات،تطبيق كلمات،جدول‌سازي،نقشة كشي و... هستند. شما فقط ۳۰ دقيقة فرصت داريد تا به فايل‌هاي صوتي گوش دادة و پاسخ‌دهي كنيد. پس از پايان هر قسمت،شما فقط ۱۰ ثانية فرصت داريد تا پاسخ خود را به صورت خطي در جواب نامة خود منتقل كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۹:۴۳ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :