Modi Modi .

Modi

نقاشي

 تاريخچه نقاشي

نقاشي يكي از قديمي‌ترين هنرهاي بشر است كه ريشه در دوران پارينه‌سنگ دارد. اولين نمونه‌هاي نقاشي در غارهاي مختلف جهان يافت شده‌اند كه برخي از آن‌ها بيش از ۴۰ هزار سال قدمت دارند. اين نقاشي‌هاي باستاني معمولاً حيوانات، شكار، جادو و مذهب را نشان مي‌دادند. در دوران تمدن‌هاي باستان مثل مصر، بابل، چين و گرچستان، نقاشي به عنوان يك هنر رسمي و زينتي شكل گرفت و با استفاده از رنگ‌هاي طبيعي و مصنوعي، سطوح مختلف را تزئين كرد. در دوران قرون وسطاي، نقاشي به عنوان يك هنر ديني و تاريخي اهميت پيدا كرد و با الگوگيري از سبك گوتيك، تصاوير مقدس و حماسي را به تصوير كشيد.

دوران رنسانس، دوران تجديد حيات هنر و علم در اروپا بود كه از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۶۰۰ به طول انجاميد. در اين دوران، هنرمندان با الهام از سبك‌ها و فلسفه‌هاي روم و يونان باستان، به خلق آثار خلاقانه و برجسته پرداختند. نقاشي رنسانس شامل سبك‌هاي مختلف مثل رنسانس اول، رنسانس عالي، منرسانس و باروك بود كه با استفاده از تكنيك‌هاي جديد مثل نقطه نظر، پرسپكتيو، شادو و لايت، تصاوير زنده و واقع‌گرايانه را به تصوير كشيد. هنرمندان بزرگ اين دوران مثل لئوناردو داوينچي، مايكل آنژ، رافائل، باتچلي و تيتين بودند كه آثار آن‌ها به عنوان شاهكار هنر جهان شناخته مي‌شود.

 موسيقي و نقاشي و الهه ي موسيقي

موسيقي و نقاشي دو شاخه از هنر هستند كه با هم ارتباطات زيادي دارند. هر دو از آوا و رنگ براي بيان احساسات و خلق زيبايي استفاده مي‌كنند. هر دو به تخيل، خلاقيت و الهام نياز دارند. هر دو مي‌توانند باعث انتقال حالات روحي، افكار، ايده‌ها و پيام‌هاي هنرمند به تماشاگر يا شنونده شوند. هر دو مي‌توانند در سبك‌هاي مختلف و با روش‌هاي گوناگون اجرا شوند.

آپلود عكس">آپلود عكس

الهه موسيقي و نقاشي او 

موسيقي را هنر بيان احساسات به وسيلهٔ آواها گفته‌اند كه مهم‌ترين عوامل آن صدا و ريتم هستند و همچنين دانش تركيب صداها به گونه‌اي كه خوش‌آيند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شود. موسيقي در زمينه‌هاي مختلف گسترده شده و تبلور آن را در هنر، ادبيات، تئاتر، فيلم، رقص و معماري مي‌توانيد مشاهده كنيد. موسيقيدانان براي ساخت آثار خود از سازهاي مختلف، صداي خود يا ديگران، نت‌هاي موسيقايي، قالب‌هاي شعري، سبك‌هاي مختلف (مثل كلاسيك، پاپ، راك، جاز و ...) استفاده مي‌كنند.

اكسپرسيونيسم چيست؟

در يك تعريف كلي مي‌توان اكسپرسيونيسم را يك جنبش مدرنيستي دانست كه در آغاز قرن بيستم به شمال اروپا راه پيدا كرد و در ابتدا براي شعر و نقاشي مطرح شد. در اكسپرسيونيسم، هنرمندان، جهان را صرفاً ديدگاه ذهني خود ارائه مي‌دهند و از نظر احساسي بيان مي‌كنند. در اكسپرسيونيسم خلق و خو و ايده‌ها برانگيخته مي‌شود و هنرمندان اكسپرسيونيست به جاي بيان واقعيت‌ها به شكل فيزيكي، آن‌ها با تجربه احساسي خود از ابراز مي‌كنند. در ادامه به طور كامل به اين جنبش و به خصوص نقاشي اكسپرسيونيسم مي‌پردازيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۷:۲۰ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :