Modi Modi .

Modi

مضرات رنگ مو در بارداري

براي كارهاي زيبايي در دوران بارداري بايد مراقب باشيد. برخي از لوازم آرايش و مواد شيميايي ممكن است براي جنين شما خطرناك باشند. بهتر است قبل از استفاده از هر محصولي با پزشك خود مشورت كنيد. برخي از مواردي كه بايد از آنها پرهيز كنيد عبارتند از:

- رژ لب هايي كه سرب و رنگ هاي مصنوعي دارند

- رنگ مو و دكلره

- ريمل هاي جيوه اي

- مواد بودار

- لاك ناخن

- ساليسيليك اسيد

- رتينول

- پارابن

- ضدآفتاب هاي شيميايي

رنگ كردن مو در دوران بارداري 

رنگ كردن مو در دوران بارداري ممكن است مضر و خطرناك باشد، به خصوص در سه ماهه اول كه جنين بسيار حساس و آسيب پذير است. مواد شيميايي به كار رفته در رنگ ها مي توانند از طريق پوست سر وارد خون شده و باعث نقص جنين شوند. توصيه مي شود در اين دوران از رنگ موهاي گياهي و طبيعي مانند حنا استفاده كنيد. همچنين بايد نكات احتياطي زير را رعايت كنيد:

- رنگ موهاي باكيفيت بخريد

- هنگام كار با رنگ مو دستكش بپوشيد

- سه ماه اول بارداري به هيچ وجه موها را رنگ نكنيد

- در حاملگي از مش و هايلايت استفاده نكنيد

- موهايتان را مكرر رنگ نكنيد

- پس از رنگ كردن موها به خوبي آن ها را آبكشي كنيد

- برندهاي مختلف رنگ مو را تركيب نكنيد

- اتاق بايد تهويه مناسبي داشته باشد.

 رنگ مو و صورت در بارداري

براي انتخاب شامپو و صابون مناسب براي بارداران بايد به چند نكته توجه كنيد:

شوينده هاي صابوني مناسب براي دوران بارداري

- از شامپو و صابون هايي كه سولفات، پارابن، رتينول، ساليسيليك اسيد و مواد شيميايي ديگر دارند، پرهيز كنيد. اين مواد ممكن است باعث خشكي، حساسيت، التهاب و آسيب به پوست و مو شما شوند.

- از شامپو و صابون هايي كه رطوبت رسان، تقويت كننده، ترميم كننده و ضد ريزش هستند، استفاده كنيد. اين محصولات معمولا حاوي روغن ها، گليسيرين، ويتامين E، كراتين، كلاژن و عصاره هاي گياهي مفيد هستند.

- از شامپو و صابون هاي جامد يا بارها (shampoo bars) كه با مواد طبيعي مانند شيكاكاي، آملا، رزماري و آلوئه ورا ساخته شده اند، استفاده كنيد. اين محصولات علاوه بر پاك كردن مو و پوست، خاصيت نرم كننده، ضد شوره، ضد قارچ و ضد التهاب دارند.

- از شامپو و صابون هاي خشك (dry shampoo) براي تاخير در شستشوي مو استفاده كنيد. اين محصولات با جذب چربي اضافي از مو، باعث تازگي و حجم دهي به آن مي شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۲:۴۱ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :